Platformy Startowe

Platformy startowe Komponent IIa

Podstawowe informacje o konkursie Platform startowych:

Maksymalne dofinansowanie: 600.000 zł

Poziom wkładu własnego: 15%

Termin składania wniosków: 29 stycznia 2025 r. (kolejny nabór jest planowany na kwiecień / maj 2025 r.)

Adresaci konkursu: mikro i małe przedsiębiorstwa, które ukończyły proces inkubacji w ramach jednego z 6 inkubatorów działających w ramach programu Platform startowych.

Instytucja pośrednicząca: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości

Jak wygląda konkurs Platform Startowych?

Konkurs Platform startowych składa się z trzech etapów:

  • 4-6 miesięczny okres inkubacji mający na celu doprowadzenie pomysłu / projektu do poziomu MVP. Do inkubacji aplikują founderzy (osoby fizyczne) a na etapie inkubacji powstaje spółka, która po uzyskaniu raportu z pozytywną rekomendacją może aplikować do kolejnego etapu konkursu Platform startowych, czyli:
  • konkurs o grant w kwocie do 600.000 zł (tzw. Komponent IIa), który ma pomóc spółce uzyskać pierwszą sprzedaż.
  • konkurs o grant w kwocie do 2 milionów złotych (tzw. Komponent IIb), który ma pomóc w dalszym rozwoju produktu.

Na co można przeznaczyć grant?

Grant może służyć do sfinansowania wydatków takich jak:

  • wynagrodzenia pracowników beneficjenta
  • zakup usług niezbędnych do osiągnięcia kamieni milowych (w tym usługi IT)
  • nabycie środków trwałych
  • zakup wartości niematerialnych i prawnych
  • koszty działań promocyjnych i informacyjnych

Konkurs Platform startowych, to nie tylko grant ale też szkolenia i warsztaty oferowane przez danego operatora, jak również wsparcie partnerów technologicznych / korporacyjnych danego inkubatora przy doprowadzeniu pomysłu do etapu MVP, czy też możliwość prezentacji swojego produktu inwestorom w ramach wydarzeń organizowanych przez inkubator.

O konkursie Platform startowych opowiedzieliśmy w szczegółach podczas webinaru prowadzonego przez Magdalenę Adamczuk, kierującą działem grantów Tax & Tech Kraft:

W czym możemy pomóc?
  • Dostosujemy wydatki projektu do bieżących lub nadchodzących konkursów.
  • Pomożemy przygotować skuteczny wniosek.
  • Przeanalizujemy poziom innowacyjności i potencjał organizacyjny Twojego pomysłu zgodnie z dokumentacją konkursową.
  • Wesprzemy Twój startup w rozliczeniu pozyskanego dofinansowania.
  • Stosujemy podejście one-stop shop. Zapewniamy pełne wsparcie nie tylko w związku z ubieganiem się o dotację, ale także w odniesieniu do wszystkich kwestii prawnych i podatkowych związanych z Twoim startupem.
Co dalej?
  • Jeśli chcesz aplikować do Platform Startowych i potrzebujesz wsparcia, umów się z nami na spotkanie
  • Podczas spotkania omówimy Twój pomysł na biznes i wybierzemy odpowiedni inkubator.
  • Następnie prześlemy Ci podsumowanie konsultacji i naszą ofertę
  • Podpiszemy umowę i rozpoczniemy współpracę nad wnioskiem o dotację.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o możliwościach pozyskania grantów lub potrzebujesz wsparcia w przygotowaniu skutecznego wniosku, wyślij nam e-mail na adres: magdalena.adamczuk@ttkraft.pl lub zarezerwuj spotkanie online.

Umów się na konsultację