Aktualności

Warsaw Booster od kuchni

Udostępnij

Mam to szczęście, że program Warsaw Booster (WB) znam od tzw. kuchni, czyli od strony organizatorów i laureatów poprzednich edycji.

12 grudnia miał miejsce finał 10 już edycji WB w gościnnych przestrzeniach na ul. Senatorskiej 2 w Warszawie. W tym roku jury nagrodziło startupy:
1. AptaMed
2. AutonomyNow
3. NanoSci – photocatalytic materials.
Jeszcze raz gratulacje!

Nagrody pieniężne były zaledwie dodatkiem do pozostałych zalet WB:

 

Okazja do posłuchania prezentacji live wyróżnionych startupów oraz pytań od publiczności — to doskonała lekcja jak przygotować się do takich wystąpień. W wielu konkursach dla startupów elementem obligo jest prezentacja, zarówno dołączona do aplikacji (vide: Pierwszy horyzontalny program akceleracyjny AKCES NCBR), jak i w następnym etapie w formie pitch. Nie ma lepszej lekcji, niż autentyczna atmosfera (konstruktywnej) rywalizacji, gdzie na żywo można obserwować inne startupy podczas prezentacji. Widać wtedy zarówno udane, jak i mniej udane komunikaty oraz reakcję publiczności, która w dodatku zabiera głos. Co z tego, że graficznie prezentacja to 10/10, skoro na koniec trudno powiedzieć „co to właściwie jest” i „co to robi”. Lub na odwrót: startup pięknie opowiedział o pomyśle, ale to, na co patrzymy wizualnie pasuje bardziej do 1992 r.:) 

 

Networking — wśród publiczności obecni są przedstawiciele funduszy inwestycyjnych, akceleratorów, ośrodków łączących innowacje z finansowaniem, mentorzy w konkursach dla startupów i wiele innych osób na co dzień pracujących ze startupami. Zaprzyjaźnijcie się z wujkiem Google i LinkedIn i przed eventem poczytajcie, kto jest/był/będzie zaangażowany w ocenę projektów. Zazwyczaj te informacje są dostępne (także w innych konkursach/eventach) i służą właśnie temu, aby ułatwić kontakt. Z punktu widzenia osoby oceniającej startupy mogę powiedzieć, że nie ma czegoś takiego jak niepoprawna/niemile widziana rozmowa z przedstawicielami startupów. A jeśli nie wiesz, jak zacząć rozmowę, polecam:

(1) „Cześć, chciałbym porozmawiać z Tobą o moim pomyśle…” [tu najczęściej jestem dopuszczona do głosu po ok. 20 min :)]

(2) „Cześć, czy dobrze kojarzę, że oceniałaś projekty w konkursie XYZ?
[nie, nie oceniałam, ale dla dalszej rozmowy ten szczegół nie ma właściwie znaczenia :)],

(3) „Cześć, jak właściwie powinna wyglądać rozmowa networkingowa?” [sprytne przerzucenie piłki na pole „przeciwnika” :), ale najważniejsze to po prostu zacząć rozmowę].

Za rok kolejna edycja WB, ale nie warto czekać aż tak długo. Po drodze wydarzy się masa ciekawych konkursów i przestrzeni do zaprezentowania swojego startupu/pomysłu. Mam nadzieję, że Was na nich spotkamy.

Chcesz otrzymywać merytoryczne informacje od nas? Zostaw swój email

    Autor
    Magdalena Adamczuk
    Partner